de nok zit erin - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Marieke Knol - WaarBenJij.nu de nok zit erin - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Marieke Knol - WaarBenJij.nu

de nok zit erin

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Februari 2013 | Bonaire, Bonaire

We zijn alweer een eind opgeschoten! De nok zit er inmiddels in. En morgen hebben we hoogstwaarschijnlijk spantenbier!
Vande week hebben we alle balkne in de grondverf en de lak gezet. Mimoun en ik hebben ook hard meegeverfd. Was leuk!
De zinken platen waren eindelijk ook binnen bij de bouwmarkt Kooyman en ook de container met het cement is binnen. We hebben meteen 30 zakken gehaald en ook de zinken platen zijn opgehaald.
Javier heeft een mooie verbinding gemaakt tussen de twee nokbalken. Zie foto. Gisteren heeft de vander van Javier, Don Miguel een lammetje geslacht en hebben we een heerlijke tajine gegeten, gemaakt op houtskoolvuur. Om je vingers bij af te likken.
Kortom we vermaken ons nog steeds opperbest. Donderdag gaan we weer naar huis, dat zal weer even wennen worden met maar 6 graden...

• 24 Februari 2013 - 16:33

Annet:

Wat ziet het huisje er vrolijk gekleurd uit! En die jaloersmakende zon!
    Als ik hier in Hilversum naar buiten kijk zie ik maar 3 teinten Zwart-grijs-wit. Weer flink wat sneeuw gevallen vandaag maar wat er nu naar beneden komt lijkt meer water te zijn.
    Brr, geniet nog even van de warmte daar en sla die goed op.

Goede laatste dagen en reis terug,
    liefs,
    Annet

• 24 Februari 2013 - 19:44

Dineke :

Ha Marieke en Mimoun,

Tjee wat een actie en wat een mooie fotoreportages, we genieten ervan mee op afstand, jullie zijn heerlijk opbouwend bezig daar. Met allerlei onmisbare -semi- familie zie ik. Hartstikke goed!! Veelbelovende foto's!!

Zal niet meevallen om weer afscheid te nemen binnenkort. Jullie zijn er nu zo 'in'.

Sterkte dus met de terugkeer.

Echter hier is het ook niet verkeerd. Wat ander weer en ook een lage temperatuur dat wel!
    Maar als je thuis je kachel hoog op stookt is het toch ook allemaal wel weer erg comfortabel. Je hebt al een dak op je huis en een ingerichte keuken etc...

....en we gaan richting het voorjaar.
    Ook volgt tzt een leuk familiefeestje bij de promotie van Mariska in april.
    en jullie weten vast nog meer dingen waar jullie je op verheugen..

Lieve groet
    ook van Corry
    Dineke

• 26 Februari 2013 - 14:31

Alice Knol:

Hoi Marieke en Mimoun,

Heel leuk dat we kunnen meeleven via jullie foto's.
    Geweldig wat een werk er wordt verzet en daarnaast zo gezellig gegeten.
    De stemming zit er goed in, dat zie en voel je gewoon.
    En dan die stralende zon, die hoed staat je goed, Marieke.

Goede terugreis en vanaf morgen (woensdag) stijgt de temperatuur hier ook
    en krijgen we de zon te zien is ons beloofd.

Welkom terug! Thuis is misschien Bonaire al een beetje?

Februarigroet,
    Tineke en Alice